יולי 18, 2019
חם באתר

היריות המסתוריות




צלף מסתורי

כל בר דעת יודע, שכשנורה כדור מכלי יריה על שימשת חלון, ונבקע בו חור, מי שנמצא מאחורי החלון, חוטף את הכדור עצמו או את הרסיסים. לא כן במקרים שלפננו.

המקרה  הראשון אירע במארס 1951. נהג מבוהל הגיע לתחנת המשטרה, לדווח על יריות שנורות ופגעו ברכבו. השוטרים שבחנו אותו, וראו שלא נפגע מהירי, היו בטוחים, שהאיש דובר שטויות או הוזה. מספר ימים מאוחר יותר כבר הגיעה התלונה השניה. רכב שנסע בדרך בדרך פתוחה, חטף יריה לשימשת הרכב הקידמית, השימשה התנפצה, לו לא קרה דבר. אחריהם הגיעו עוד ועוד תלונות של נהגים, שנסעו באותו מקום, ובאותה שעה חטפו יריה לשימשת הרכב הקידמית, ולא קרה להם דבר – לא מכדור ולא מהרסיסים.

המקרים ארעו בדרך מלונדון לפורטסמות, בריטניה, בסביבות השעה 16:30 אחה"צ. כולם דיווחו על כבישים ריקים, נסיעה רגועה ויריה לשימשה.

לחוקרי משטרה ומומחי ירי שהגיעו לבחון את המקום לא נמצא הסבר הגיוני לירי. ברכבים לא נמאו קליעי כדורים, במקום ממנו היו אמורות להגיע היריות – לא נמצא סימן לתרמילים או עקבות אדם. לכל ההשערות לא נמצאו הוכחות: היריות תמיד נורו באותו מקום ובאותו הזמן, היריות צמיד נורו מאותה הזוית, ופגעו באותו מקום בשימשה, צורת הנפץ היתה זהה, וגודל החור שנוצר, אף אחד מהנהגים לא נפגע, הקליעים לא נצאו ברכב או מחוץ לרכב, לא נמצאו תרמילים, המקום ממנו נורו היריות היה פתוח ומישורי, שאף אדם לא יוכל להסתתר בו, וכולם דיווחו, שלא נראה אדם לפני או אחרי הירי.

מומחים זרים מארצות הברית ומיפן, שהיו במקרה באיזור, גם כן הגיעו למקום, ולא מצאו דבר. הועלתה ההשערה, שאולי היורה השתמש בכדורים נמסים, אבל, כדורים כאלו, ובטח בזמנים ההם, היו אפקטיבים רק ממרחק קצר ורק במטרות עומדות. הנהגים היו בתנועה.

ביוני 1952 דווח על מקרה דומה בעיירה קרובה. אך הפעם הנפגע היה פונדק דרכים, שהיריה עשתה לו חור בחלון הראווה. הפגיעה, הגודל, וכל האלמנטים שקרו לרכבים – קרו גם פה.

כ 4 שנים מאוחר יותר, התקבלה בקשה, שהגיעה מתחנות המשטרה באינדיאנה ואילינויס בארה"ב, על מקרים דומים, שקרו לנהגים מקומיים.

התלונות נשמעו עד שנת 1958, כ 7 שנים מהתלונה הראשונה. מאז לא דווח עוד על מקרי ירי דומים.




Be the first to comment

Leave a Reply