יוני 5, 2020
חם באתר

מעוני לעושר – סיפורו של מייקל מקקאפרטי.




מייקל מק'קאפרטי

סיפורו הבלתי יאומן של מייקל מקקאפרטי.

מייקל מק'קאפרטי היה פושט רגל, שהפסיד את כל מה שהיה לו, ותוך שנה נשאר בלי כלום. הוא ישן על מזרן משומש בדירת חדר, ונעזר בחבריו להגיע ממקום למקום. על מנת לנסות להתפרנס הוא הפך את עצמו ליועץ למחשבים. יועץ לו צריך ציוד, והוא יכול להגיע גם באוטובוס או ברכבת לפגוש לקוחות. אבל, איך לפרסם את עצמו בפרסום אפקטיבי, ושלא יעלה הרבה? הוא מצא מאמר מצהיב של עיתון, שהוא שמר פעם בארנק. המאמר דיבר על עשרה כללים ליזם הצעיר. הוא שיכתב את הרשימה, וקרא לה: "עשרת הדיברות לניהול עסק צעיר ומצליח". הוא הצליח לשכנע בעל הבית דפוס להדפיס באשראי 200 פוסטרים על קרטון עם עשרת האימרות, ובתחתית הכיתוב הוא הוסיף לוגו, את השם שלו ומספר טלפון.

להפצת הפוסטרים האלה, הוא שכר את שירותיה של חברה של החבר שלו. הוא ביקש ממנה לעבור בין כל בעלי העסקים בעיר, ולחלק להם את הפוסטר. הוא ידע, שפוסטרים כאלה, בדרך אנשים יתלו על הקיר, וכך תהייה לו חשיפה. מכוון שלא היה לו כסף, הוא הבטיח לה אחוזים על כל לקוח שיגיע בעקבות הפרסום. לבחורה, שהיתה מלצרית, והתרגלה לעבוד על טיפים – היה מתאים הסידור. היא עברה בין בעלי העסקים, וחילקה להם את הפוסטרים. עשהם שאלו אותה מה זה? היא ענתה בחיוך "מחשבים?" – בסימן שאלה. ואז הוסיפה את המשפט: "אם יהיו לכם בעיות עם המחשבים – צלצלו למספר הזה" – והצביעה על המספר בתחתית.

לקח לה כיומיים לחלק את כל הכמות, ואז הטלפון התחיל לצלצל. אומנם, הרבה מהפונים ביקשו לקבל עוד פוסט, אבל, גם 25 לקוחות אמיתיים צלצלו. הבחורה קיבלה 2000$ טיפים על האחוזים שלה. מאז החלה העבודה לזרום. לקוחות היפנו לקוחות, והעסק עבד.

אחד הלקוחות הראשונים שלו, בחור בשם שון קרטיס, בעל קפה בשם "קפה אמבסדור" היה צריך עזרה עם התאמת תוכנה מתאימה לעסק. לאחר חצי שנה, הוא פנה שוב למייקל, וסיפר שהתוכנה טובה, אבל לא עונה על כל הצרכים שלו. מייקל הכיר את הבעיה, ובחן פיתרונות מתאימים. לאחר שהוא לא מצא פיתרון זמין לצרכים של שון, הוא החליט לשבת ולכתוב תוכנה, שתתאים לשון, ולעסקים נוספים כמו של שון. הוא הציע לשון, שבעבור תשלום, הוא יכתוב לו תוכנה מתאימה, אבל התנאי, שהוא יהיה הבעלים של התוכנה, ויוכל למכור אותה גם ללקוחות אחרים. שון הסכים, בתנאי, שהוא מקבל עידכונים בחינם. הם לחצו ידיים. מייקל ישב כחצי שנה על פיתוח התוכנה, וכשהיתה מוכנה, הוא קיבל 5,000$ עבורה משון. הוא קרא לתוכנה "טלמג'יק".

טלמגי'ק
טלמגי'ק

התוכנה היתה עבור מייקל התחלה חדשה. כשהוא יצא לשוק הוא מכר אותה לסוכנים במחיר סיטונאי של 95$ . זה היה דבר מהפכני, בעיקר כי תוכנות דומות ופחות ידידותיות עלו אז אלפי דולרים. קשה להאמין, אבל הבעיה הכי גדולה של התוכנה היתה המחיר הנמוך. הסוכנים התלוננו, שלקוחות לא מאמינים, שתוכנה כזו עולה רק 95$ וביקשו להעלות את המחיר. מייקל חשש, שהדבר יפגע במכירות, אבל בדיוק ההפך קרה: ככל שהמחיר עלה, היה יותר ויותר שימוש לתוכנה. בהתחלה היא נמכרה ב 195$ ואז 295$ , 495$ , 695$ , 795$ , 1295$ , 1500$ , 1995$ , וזכיונות לתאגידים. בסך הכל נמכרו באותה תקופה יותר ממאתיים אלף תוכנות.

העסק גדל וגדל ומייקל התחיל להרגיש, שהעסק הזה, עם כל ההצלחה שלו, הורג אותו. הוא היה צריך להעסיק עוד עובדים, ולנהל את כל המערכת הזו, ומבחינתו זה היה יותר מדי. פיתאום גם צצו מתחרים רבים בשוק, שנגסו בחלק גדול של השוק, והלחץ היה תמידי. מייקל התחיל להרגיש כאבים בכל הגוף, וסבל מחוסר שינה בעקבות הלחצים הרבים, שעברו עליו – והוא החליט למכור את החברה.

הוא נפגש עם מתווך עסקים, וביקש למצוא קונה. "7 מיליון דלר – לא פחות." זה היה התנאי.

המתווך יצר קשר עם קונים פוטינציאליים. אחרי פגישות רבות, הוא קיבל הצעה מחברה בשם: "דאקיזי", שהיתה חברת בת של חברה בריטית בשם "סייג' גרופ". אנשי החברה בחנו את החברה, אבל, הציעו 6 מיליון, במקום 7. מייקל הזכיר להם, שמבחינת כולם, זו עיסקה של פעם בחיים. החברה הזו יכולה להימכר רק פעם אחת. הוא הסביר, שמחינתם, הם צריכים, שהוא ישאר בסביבה אחרי המכירה, לתת תמיכה ולהעביר את המפתחות כמו שצריך. "בכדי שאני אעביר את המפתחות כמו שצריך, אני צריך להיות במצב רוח, שעשיתי עיסקה טובה מבחינתי". הוא עשה איתם את החשבון, כמה כסף הם הולכים להרוויח מהחברה הזו, שמיליון דולר, זה סכום נמוך יחסית על מנת להפיל את העיסקה. כנראה, שההגיון וההסברים שלו שיכנעו, והחברה נמכרה תמורת 7 מיליון + 15% מהרווחים ב – 27 החודשים הבאים. ז"א שמייקל יקבל כ 13 מיליון דולר סך הכל על החברה. יותר מכפול ממה שרצה.

טלמגי'ק הפכה לאחת התוכנות הפופולריות ביותר בעולם.

סגה

 




Be the first to comment

Leave a Reply